Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Who's Who

Μερικές φορές σαν να μην ξέρω ακριβώς ποια είμαι. Δηλαδή εσείς για εσάς ξέρετε πάντα; Εγω όχι. Με χαρακτηρίζει το χρώμα των μαλλιών μου;  Μου δίνει δύναμη ένα δαχτυλίδι; Μπορεί όλα αυτά να είναι δεκανίκια μιας προβληματικής αυτοπεποίθησης; Γιατί όταν ας πούμε έχεις κάποιον στη ζωή σου που σε διαβεβαιώνει πως είσαι θεά/θεός, το νιώθεις 100%,  και πηγαίνεις και στο σούπερ μάρκετ με τις σούπερ φόρμες και δεν σε νοιάζει, το παίζεις ατημέλητος κι εγώ-λανσάρω-το-σούπερ-κάζουαλ-άουτφιτ κέτσι; Είναι όλα θέμα αυτοπεποίθησης; Διάθεσης; Με προσδιορίζει το τι τρώω και πως το τρώω; Τι φοράω και πως; Κι όμως μάλλον ναι. Ολα ειναι θεμα στυλ. Βρέθηκα σε ένα σκηνικό, οκέι, για όλους κάτι τέτοιο έχει συμβεί, βρέθηκαν στον καμβά, αλλά μετά τα χρώματα τα έχουν βάλει αυτοί, τα βάζω λοιπόν εγώ, ή προσπαθώ να το κάνω. Και για να μην αρχίσω να μιλάω σαν τον Λεο Μπουσκαλια γιατί δεν θα έχει μάλλον κανένα ενδιαφέρον και γιατί πέρασαν οι εποχές που μου άρεσαν τόσο πολύ αυτά που έγραφε, πέρασαν ανεπιστρεπτί (έχω κρατήσει μια σοφή θεωρία του μόνο, αυτή που δεν γίνεται να αρέσουμε σόλους), θα σταματήσω, θα πω μόνο πως τώρα με απασχολεί ο καμβάς μου, να κάνω πράγματα που με ευχαριστούν, να είμαι αυτή που θέλω. Ας είναι ο καθένας αυτός που επιθυμεί, επηρεαζόμενος όσο θέλει κι αν το θέλει από τους άλλους, υποκινούμενος από κάθε επιθυμία που έχει πλάσει στο κεφάλι του για την εικόνα του, οδηγούμενος από υψηλή ή χαμηλή αυτοπεποίθηση. Εμένα πάντως με έχει κουράσει να μου επιβάλλουν με τον τρόπο τους την γνώμη τους κάποιοι με έναν "killing me softly" τρόπο. Μα αν ακούω ένα τραγούδι, χρυσέ μου άνθρωπε, δεν θέλω να έρθεις να μου τραβήξεις τα ακουστικά, δεν θέλω να μου κλείσεις την μουσική μου απότομα, ούτε να μου αλλάξεις τραγούδι. Κι αν επιμείνεις, να 'ναι για να μου σφυρίξεις κάποια πολύ ωραία μελωδία, να μου πεις άκουσέ την, holly, θα σου αρέσει, θα το κάνεις δηλαδή γιατί με νοιάστηκες, γιατί θέλησες να έρθεις κοντά μου, όχι για να μου επιβληθείς και να μου μοστράρεις την γνώμη σου. Με κούρασαν αυτά, και είναι και οι καιροί περίεργοι ή μπορεί και πάντα κάπως έτσι να ήταν, ωραίοι και πιεστικοί, γοητευτικοί, αλλά και κάπως στενάχωροι που και που. Εμένα λοιπόν τώρα με απασχολούν οι ώρες που έρχομαι αντιμέτωπη με την μοναξιά μου, με τις ιδέες μου, με τα αισθήματά μου. Με απασχολεί η υγεία, οι δουλειές και τα βιβλία που δεν έχω διαβάσει. Και με ταρακουνούν οι στίχοι. Μπορεί να μεγαλώνω. 


6 σχόλια:

  1. Πάει καιρός από την τελευταία φορά που βρέθηκε κάποιος να σε ακούσει, έτσι δεν είναι; Όλοι θέλουν να μιλήσουν, να δείξουν, να επιδείξουν (έχουν δεν έχουν), τελικά να επιβάλλουν. Κάποιοι ελάχιστοι - δακτυλοδεικτούμενοι - έμειναν να ακούνε και ή θα γίνουν σοφοί -αλλά στην απομόνωση- ή θα τρελαθούν, παραμφερείς καταλήξεις και οι δύο. Είσαι λοιπόν αυτός / ή που μιλάει ή που ακούει;

    Ακρότητες.

    Όταν στο τέλος της μέρας ξαπλωμένος ανάσκελα κοιτάς το λευκό ταβάνι και κάνεις τον απολογισμό σου (ή για να το πω ακόμα καλύτερα, κάνεις αυτό που λέμε "step out of the frame" και παρατηρείς τον εαυτό σου σαν τον ήρωα ενός comic strip) θεωρώ ότι οφείλεις να είσαι ευχαριστημένος με το πως συμπεριφέρθηκες στους άλλους.

    Η καθαρή συνείδηση σου επιτρέπει να είσαι πιο ελαστικός με τον εαυτό σου εκείνες τις δύσκολες ώρες μοναξιάς που κάνεις την αυτοκριτική σου και τις λοιπές φιλοσοφικές και μη αναζητήσεις σου. Γιατί σε τελική ανάλυση, το οφείλεις αυτό στον εαυτό σου, αφού -κακά τα ψέματα- κατά βάθος είσαι σε αυτούς που ακούνε όχι που μιλάνε...

    Εξάλλου, για τι πράγμα να πρωτομιλήσεις; Για τα δαχτυλίδια, τις φόρμες ή τα μαλλιά σου; Σε δευτερόλεπτα ο συνομιλητής σου θα τα έχει (προσποιητά) θαυμάσει και αμέσως συγκρίνει (και φυσικά νικήσει) με τα δικά του. Με τι κουράγιο μετά να μιλήσεις για μοναξιά / ιδέες / αισθήματα;

    ΥΓ: Συγχαρητήρια για το blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ωραια τα λες καλο μου!... και εσυ και ο αγνωστος της νυχτας///

    για ποια μοναδικοτητα μιλαμε??για ποια αυθεντικοτητα??για ποιο εγω??μηπως ξερουμε??

    το πιο αληθινο ι..που νιωθουμε κ μας κανει να βρισκομαστε πιο καντα στο δικο μας "εγω"... και να το καταλαβαινουμε ειναι ο πονος......

    αν φυγοπονούμε καθημερινα για ολα...μας χανουμε..

    καλημερα...

    χαρουμενη ανοιξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΓΩ θα παρακολουθήσω το άτυπο εργαστήριο της βιωματικής της Χιονάτης για να δώσω έμφαση στο ΕΓΩ ΜΟΥ! Γιατί ΕΓΩ θέλω να προσέξω τον εαυτό ΜΟΥ! Γιατί οι άλλοι πρέπει να ΜΕ αποδεχτούν γι' αυτό που είμαι ΕΓΩ! Πρέπει να προβάλω το ΕΓΩ ΜΟΥ! σχετικό άσχετο δεν ξέρω αλλά αν δουλέψει θα βρω το WHO IS ME?

    Φιλάκια!

    Καλή αντάμωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @stranger in the night: Σκέψου πως εσύ μένεις ξαπλωμένος ανάσκελα και κοιτάς το λευκό ταβάνι στον απολογισμό σου. Επειδή αναφέρθηκες σε ήρωες, φαντάσου τον σπάιντερμαν, αυτός κάθεσαι στο ταβάνι και κοιτάει το κρεβάτι στο τέλος της μέρας. Θέλω να πω ο ένας καθρέφτης του άλλου είμαστε, ο ένας θα μπορούσε να είναι στην θέση του άλλου, και έτσι μερικές φορές συμβαίνει, και με τους ρόλους και με τις στάσεις ζωής, πότε δηλαδή είμαστε αυτοί που ακούμε πότε που μιλάμε. Εναλλαγή. Ζωή είναι η εναλλαγή, γενικότερα. Αυτό που έχω πάντως μάθει είναι να δίνω χώρο σε όλους, αυτό θα ήθελα να εισπράττω κι εγώ.
    Μου αρέσει πολύ το σημείο που λες πως "οφείλεις να είσαι ευχαριστημένος με το πως συμπεριφέρθηκες στους άλλους". Είναι τόσο ευγενής σκέψη.
    welcome!!


    @rouli: στον πόνο φαίνεται να είμαστε πιο κοντά στον εαυτό μας και άρα σε μια ..αυθεντικότητα...ναι μάλλον, όταν πονάμε, όταν λυγίζουμε, είμαστε μόνο εμείς. Σιωπή κι εμείς. Λυγμός κι εμείς. Μου θύμισες τον ποιητή που λέει "μόνος κυβέρνησα τη θλίψη μου, μόνος απέλπισα το θάνατο"..
    χαρούμενη άαααααανοιξη!!


    @eualouna: έχω ερωτήσεις: εσύ έχεις αποδεχτεί εσένα; Η Χιονάτη τί θα κάνει; Θα συμμετέχουν κι οι νάνοι; Το πριγκηπόπουλο;
    :* καλή αντάμωση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Holly: Για άλλη μια φορά αποτυπώνεις με ωραίο τρόπο αυτά που σκέφτεσαι!

    Όσον αφορά το εργαστήριο που θίγει η eualouna, οι πληροφορίες μου λένε πως σε αυτό το εργαστήριο υπάρχει ο μπαρμπα Στρουμφ και πολλές Στρουμφίτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ΕΙΡΗΝΗ: Ευχαριστώ πολύ!!!!

    Στο εργαστήριο θα έλεγα να αυξήσουμε κάπως τον αριθμό των Στρουμφ για να έχει η κάθε Στρουμφίτα τον εδικό της. Ξέρεις τώρα, υπάρχουν δυσκολίες ολούθε, Δρακουμέλ, Ψιψινέλ και δεν συμμαζεύεται.. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή